Pràctica 2: Descobrim Llagostera

La segona activitat per seguir treballant Llagostera consisteix en fer una cacera del tresor. La finalitat d'aquesta activitat és conèixer l'entorn proper a través de la cerca d'informació i la interacció amb aquest a través de l'ús de les TIC.

Per introduir aquesta activitat es durà a terme una sessió prèvia basada en el diàleg entre alumnes i entre alumnes i docent que permetrà visualitzar quins són els coneixements previs de l'alumnat i els seus interessos. Una proposta per aconseguir una activitat més dinàmica és demanar que cada alumne porti una curiositat sobre el poble per comentar-la a l'aula. D'aquesta manera també s'aconsegueix la involucració de les famílies.

L'activitat té una durada de 3 sessions, que es desenvoluparan a través de la cacera del tresor anomenada ''Descobrim Llagostera''. Aquesta cacera ha estat creada per les redactores d'aquest blog expressament per dur a terme aquesta pràctica A l'enllaç que s'adjunta a continuació s'hi troba l'activitat de la cacera del tresor, necessària per desenvolupar les diferents sessions: http://llagosteraudg.wixsite.com/caceradeltresor


La primera sessió consisteix en respondre 8 preguntes sobre Llagostera. Se'ls proporcionaran les pàgines webs necessàries i l'alumnat, en grups de 5 persones, haurà de respondre les preguntes en un document Word.



Durant la segona sessió l'alumnat respondrà la gran pregunta de la cacera del tresor, que aquesta consisteix en llegir per grups una llegenda de Llagostera i preparar una petita presentació per exposar a la resta dels companys a la darrera sessió. Poden utilitzar diferents recursos o materials per complementar l'exposició.












Finalment, a la tercera sessió es farà un recorregut per on s'ambienten les llegendes i cada grup farà la seva exposició allà on aquesta estigui ubicada del poble. Durant les exposicions de cada grup, l'alumnat farà una coavaluació a partir d'una graella que els proporcionarem, tenint en compte els punts forts, els punts dèbils i els aspectes a millorar. A més a més, perquè quedi constància dels punts que es visitaran de Llagostera, els alumnes faran servir l'aplicació Tripline, on podran fer comentaris i penjar les fotos corresponents a cada lloc. Així doncs, un material imprescindible per aquesta activitat és una tauleta.


Per fer-ho serà imprescindible treballar cooperativament!

4 comentaris:

  1. Mireia Aumatell, Carla Grabulosa i Núria Pons:

    Les activitats que plantegeu estan ben redactades i són totalment comprensibles pels alumnes. A més, la proposta educativa és molt propera a la realitat dels alumnes, ja que es basa en aspectes del seu poble, i per tant, molt possiblement, els interessarà. La proposta de la cacera del tresor és molt original tot i que les activitats proposades en ella no són de resposta oberta i per tant no promouen l’esperit crític i reflexiu dels alumnes.

    L’activitat és coherent amb el nivell dels alumnes però no parteix dels coneixements previs. Potser abans de començar amb la cacera del tresor es podria posar en comú el que saben sobre el territori a partir de diverses dinàmiques per assegurar que seran capaços de completar les activitats plantejades. A més, seria interessant complementar l’activitat amb alguna altre dinàmica que comporti un agrupament diferent dels alumnes al plantejat. Tot i això es treballa en diferents llenguatges a partir d’una mateixa activitat i ho considerem molt oportú, eficaç i interessant.

    Es treballen les habilitats geogràfiques del terriotri i amb l’ajuda de la cacera del tresor es contextualitza l’ús natural de les TIC com a mètode educatiu, el recull de dades i informació i a més permet l’adquisició d’habiltiats i competencies totalment aplicabales a la realitat.

    Generalment, fem una valoració molt positiva de la vostra proposta didàctica, ja que creiem que pot ser molt interessant pels alumnes utilitzar una nova metodologia de treball.

    ResponElimina
  2. Ens encanta l'activitat que heu proposat. Creiem que està ben redactada i que tant alumnes com mestres podrien entendre-la sense problemes.
    Es fa un ús molt variat de les TIC, despertant l'interès dels alumnes des d'un primer moment amb la Cacera del Tresor.

    Es potencia molt bé l'esperit crític a l'hora de co-avaluar-se entre els grups, ja que poden aprendre molt dels seus companys i així participen de manera directa a les exposicions.

    Les activitats són coherents i segueixen un fil conductor molt atractiu pels alumnes. Tot i així, com a millora de la Cacera del Tresor proposem que les preguntes es basin en inquietuds del poble que tenen els alumnes. Per tal d'aconseguir-ho es podria plantejar una activitat prèvia entorn això.

    Ens agrada molt com els alumnes poden desenvolupar el llenguatge escrit, oral i multimèdia al llarg de les activitats, així com les habilitats geogràfiques.
    Com a aspecte de millora, a l'hora de co-avaluar-se es podrien barrejar entre ells per tenir més punts devista. Per exemple, que cada membre del grup avaluarà amb altres companys de l'aula per tenir una avaluació més heterogènia.

    Com a futures mestres, veiem viable aplicar aquesta activitat a les nostres escoles, ja que es pot adaptar a diferents pobles i això ens obra un gran ventall de possibilitats.

    ResponElimina
  3. Moltes gràcies per les vostres consideracions; hem tingut en compte les vostes propostes de millora i hem rectificat alguns aspectes de la nostra proposta.

    ResponElimina
  4. Gràcies pels vostres comentaris, ens han estat molt útils per millorar la nostra activitat.

    ResponElimina